III. PROCEDURA TWORZENIA STRATEGII ROZWOJU
5. Główne zadania Społecznej Rady Konsultacyjnej ds. Strategii Rozwoju
Miasta Grudziądza i Zespołów tematycznych.
Realizacja zaplanowanych zadań Rady wymagała:
- planowania i konsultowania decyzji;
- ustalania metod i narzędzi realizacji strategii;
- wskazania instytucji pomocnych w planowaniu i realizacji stanów pośrednich (zadań);
- weryfikacji założeń strategii w konsultacjach społecznych.
W ramach Rady działały cztery zespoły tematyczne zajmujące się sprawami:
- gospodarczymi;
- ekologiczno-turystycznymi i ochrony środowiska;
- przestrzenno-infrastrukturalnymi;
- społecznymi.
Do zadań zespołów należało m.in:
- ustalenie i hierarchizowanie celów strategicznych rozwoju miasta, które zapisane
muszą być w postaci harmonogramu realizacji konkretnych zadań wraz z określeniem
branży, sposobu realizacji, odpowiedzialnych, terminu, formy docelowej i środków
realizacji;
- określenie misji (priorytetów i podstawowych wartości) dla Grudziądza do 2015 roku.
Misje powstają w ogólnych branżach jako samodzielne dokumenty zawierające w sobie
również diagnozę dla danej branży;
- weryfikowanie i opiniowanie istniejących polityk branżowych i innych dokumentów
kierunkowych;
- ustalanie założeń dla nowych polityk branżowych i strategii sektorowych,
- określenie mocnych i słabych stron miasta oraz szans i zagrożeń rozwoju (analiza
SWOT);
- zaproponowanie najsłuszniejszych spośród możliwych kierunków działania;
- zbieranie dodatkowych danych;
- zgłaszanie własnych propozycji rozwiązań;
- współudział w redagowaniu dokumentów strategii;
- opracowanie harmonogramu i scenariuszy spotkań warsztatowych;
- kierowanie procesem tworzenia analiz i opracowywania elementów strategii;
- zgłaszanie propozycji rozwiązań problemów zidentyfikowanych w mieście;
- opracowywanie wyników kolejnych etapów prac nad strategią, współredagowanie
dokumentów strategii.
|