VII. PRIORYTETY, CELE I ZADANIA ROZWOJU STRATEGICZNEGO MIASTA.
2. CELE STRATEGICZNE I ZADANIA REALIZACYJNE.
Priorytet 5. Rozwój międzynarodowej współpracy
miasta.
Cel 5.1. Zwiększenie roli i znaczenia miasta w wymianie europejskiej
i miast partnerskich oraz współpracy regionalnej
Zadania:
- Dostosowanie miasta do funkcjonowania w Unii Europejskiej;
- Wpisanie miasta w aktywne uczestnictwo współpracy międzynarodowej w układzie regionu
kujawsko-pomorskiego za pośrednictwem inicjatyw Urzędu Marszałkowskiego i instytucji
współpracy międzynarodowej;
- Uczestnictwo miasta w inicjatywach współpracy państw Morza Bałtyckiego;
- Wspieranie przedsięwzięć wymiany pomiędzy miastami partnerskimi Grudziądza;
- Rozwijanie inicjatyw związanych z uczestnictwem miasta w programach europejskich i
formach współpracy w formie projektów finansowanych ze środków przedakcesyjnych i
strukturalnych Unii Europejskiej (PHARE, PHARE Tacis, PHARE CBC, INTERREG IIC, ISPA,
SAPARD);
- Rozwijanie kontaktów w ośrodkami partnerów zagranicznych realizowanych programów UE
i przygotowanie nowych aplikacji z ich udziałem;
- Tworzenie warunków do efektywnego wykorzystania funduszy pomocowych finansujących
współpracę miast i regionów UE oraz krajów kandydujących;
- Inicjowanie nowych i wspieranie dotychczasowych kontaktów z partnerami Unii
Europejskiej, w celu wspierania miasta w programowaniu rozwoju regionalnego;
- Poszukiwanie kontaktów z innymi miastami i powiatami w tym z obszaru Europy Wschodniej
wraz z możliwością podpisania umów dwustronnych o partnerstwie;
- Umocnienie i dalszy rozwój kontaktów gospodarczych pomiędzy miastami partnerskimi.
Cel 5.2. Kreowanie dobrego wizerunku miasta w
kontaktach międzynarodowych.
Zadania:
- Prowadzenie skutecznej promocji zagranicznej miasta w tym uczestniczenie w
międzynarodowych imprezach promocyjno-handlowych, konferencyjnych i turystycznych;
- Ożywienie kontaktów miasta z przedstawicielstwami dyplomatycznymi i konsularnymi oraz
przedstawicielami gospodarczymi w celu pozyskiwania potencjalnych inwestorów i tworzenia
warunków promocji oferty gospodarczej miasta;
- Ożywienie kontaktów z Polakami za granicą wywodzącymi swoje korzenie z Grudziądza i
okolic.
Wizja rozwoju miasta oraz strategia sfery aktywności w procesie
rozwoju przedstawia Tabela 5.
|