IV. GRUDZIĄDZ W ROKU 2000.
1.7. Infrastruktura komunikacyjna.
Atutem obszaru jest rozwijająca się komunikacja transportowa w
kierunku dużych miast województwa i ośrodka trójmiejskiego. Daje to miastu szansę na
powstanie centrów logistyczno - dystrybucyjnych. Jednym z głównych problemów jest brak
drogi obwodowej miasta, zły stan techniczny niektórych dróg, tranzyt w centrum miasta,
a także brak powiązań transportowych pomiędzy transportem drogowym i kolejowym.
Niewystarczające z uwagi na redukcję zasobów PKP są powiązania kolejowe Grudziądza z
regionem i krajem. Lokalna sieć drogowa charakteryzuje się ponadto zmniejszaniem się
przepustowości niektórych tras wylotowych szczególnie w kierunku Olsztyna i Torunia.
Niekorzystne dla układu drogowego miasta i jego okolic, może być
opóźnienie budowy autostrady A-1 wobec braku alternatywnych rozwiązań komunikacyjnych
w rejonie Grudziądza. Zmianę sytuacji przyniesie rozbudowa drogi średnicowej i tzw.
trasy dworcowej, co ograniczy natężenie przepływu ruchu tranzytowego w centrum miasta.
Mapa 2. przebieg projektowanych autostrad A-1 i A-2.
Mapa 3. Połączenie drogowe Grudziądza na tle województwa
kujawsko-pomorskiego.
Mapa 4. Układ komunikacyjny miasta.
|